Minibusy jsou nebezpečné!

Zima ovládla i Brusel, kde sídlí agentura EuroNCAP. Zaměstnanci se totiž zavřeli do hal a proti stěně poslali další čtveřici automobilů.

Testy se tentokrát zaměřili na velké vozy, které vycházejí z dodávek, no ve verzích s osmi či devíti sedadly se používají i na převoz lidí. Často je využívají firmy, hotely, ale i rodiny s větším počtem dětí. Mezi testovanými vozidly byly modely Ford Transit Custom, Hyundai H1, Renault Trafic (známý také jako Opel Vivaro) a Fiat Scudo, který se prodává i jako Peugeot Partner a Citroën Jumpy.

Výsledky nebyly vůbec oslnivé. Spíše by se dalo říci, že byly hrozivé. Renault Trafic získal velmi zřídka vídat pouze dvě hvězdičky (Renault je přitom dlouhodobým lídrem bezpečnosti), Fiat Scudo a Hyundai H1 po tři a jediný Ford Transit Custom obstál na plný počet pěti hvězdiček.

Renault Trafic měl problém především s tím, že neměl airbag spolujezdce a chyběl mu připomínač nezapnutého bezpečnostního pásu spolujezdce. Jelikož nemá ve výbavě hlavový airbag, nemohl absolvovat nárazový test do sloupu. Navíc palubní deska mohla způsobit zranění. Agentura zaznamenala i nedostatky v bezpečnostní výbavě av nabídce asistenčních prvků.

Fiat Scudo, stejně jako jeho deriváty, dostali pochvalu za dobrou ochranu řidiče a spolujezdce. Přesto, že vozidlo mělo vpředu pouze dvě sedadla, airbag spolujezdce byl dostatečně velký na to, aby ochránil i případného cestujícího na středním sedadle. Vozidoo však poskytuje slabou ochranu při nárazu zezadu. Chodci mají při srážce smůlu, lepší výsledky se nedostavily ani ohledem na slabou výbavu elektronických pomocníků.

Hyundai H1 ohrožoval řidiče i spolujezdce palubní deskou. Jelikož nemá ve výbavě hlavový airbag, nemohl absolvovat nárazový test do sloupu a posádka mohla utrpět vážné zranění i při nárazu zezadu. Vozidlo vědělo velmi dobře ochránit i děti, pro chodce však bylo velmi nebezpečné. Potřebné body nasbíralo i za standardně dodávané ESP.

Ford Transit Custom je jediným pětihvězdičkovým vozem v testu. Věděl dostatečně ochránit řidiče i spolujezdce, i když palubní deska mohla způsobit poranění. Problematickým momentem zůstává náraz zezadu a slabší ochrana páteře. Ford myslel i na děti a věděl velmi dobře ochránit, relativně dobře je na tom i s ochranou chodců. Body získal i za standardní ESP a bezpečnostní výbavu.

Testy prokázaly, že tyto velké dodávky předělané na osobní auta mají své jasně mouchy, často způsobené nižší cenou a tím, že jejich vývoj mají na starosti zejména oddělení zaměřené na vývoj užitkových vozidel.

zdroj autoviny.zoznam.sk

Napsat komentář