Trumfová sedma v autech

Volkswagen Golf 7 je tady. Zároveň je to první model, postavený na revoluční modulární platformě, který představili novinářům. Zřejmě jsem nebyl sám, kdo byl zvědavý, co nová generace přinese. Koncern Volkswagen se pochlapit a přišel s novým modulárním podvozkem – setkáme se s ním ještě například při SEAT Leon nebo Škodě Octavia. Ale to není ani zdaleka všechno …

Kde začít?

Nevím, jestli mám začít jmenováním nových věcí, nebo rovnou jízdními zážitky. Trošku napětí na úvod neuškodí. Mám spoustu kamarádů, či spíše bláznů do aut, kteří jsou mírně nespokojeni s aktuálním vývojem automobilů. Jaksi se vytrácí jejich charakter, u motorů je nejdůležitějším parametrem množství CO2. Výrobci šli až tak daleko, že s některými motory se doslova ani nedá jezdit. Staré dobré atmosférické motory pozvolna vymírají. Sedmá generace Golfu v tomto trendu pokračuje. Ale …! A ještě jedno ALE! Každý rub má i své líc. V tomto případě řádně odlehčené. Volkswagen se zařadil mezi automobilky, které pochopily, že se musí jít i s hmotností dolů. A ne nějakým tím kila, ale rovnou desítkami. Automobilka uvádí, že Golf mezigenerační zhubl v průměru o 100 kg (odlehčení se dotklo karoserie, elektroinstalace, převodového ústrojí, motorů), a to už je u auta této velikosti řádně cítit. Kvete tento trend, dokonce se z něj velmi těším.

Nový tah

Výrazným marketingovým tahem se pomalu, ale jistě stávají i různé elektronické vymoženosti, které jsme donedávna našli jen v mnohem větších a dražších modelech. Ani v tomto směru není Golf „out“, ale velmi „cool“. Když jsem si tak listoval brožurou, co všechno může mít, prodíral jsem se několika stranami. Mezi bezpečnostních prvků vzpomenu například City Emergency Braking (zastaví auto při rychlosti nižší než 30 km / h, super věc například v zácpě), zda XDS – jakýsi elektronická náhrada samosvorného diferenciálu (v sérii pro všechny modely). To jsou však věci, které se projeví až v extrémních jízdních podmínkách. Co však řidič pocítí hned, je systém DCC (opce). Jde o přizpůsobení tvrdosti podvozku, posilovače zda charakteristiky motoru v několika stupních – od komfortního, přes sportovní až po přísně ekologický. Novinkou je však možnost individuálně si nastavit jednotlivé technické podskupiny dle vlastního přání. Tuto finančně nepříliš náročnou věcičku vřele doporučuji. Nakonec zmíním ještě nové multimediální systémy s dotykovou obrazovkou velikosti 5,8 až po top 8 palců s fantastickou grafikou a animacemi (mě osobně však trošku vyrušovaly, opticky jsou super, ale pomalé).

Slušná nabídka

Přestože jde o objemově známé motory, všechny jsou propracované (například motor 1,2 TSI má už 16-ventilovou hlavu válců a hliníkový blok motoru). Takže tu máme: 1,2 TSI s výkony 63 kW/85 ka 77 kW/105 k. Za ním následuje zatím 1,4 TSI – 90 kW/122 ka 103 kW/140 ks vypínáním válců. Naftová nabídka představuje motory 1,6 TDI – 77 kW/105 ka 81 kW/110 k, 2,0 TDI – 110 kW/150 k. S výkonem úzce souvisí podvozek, hlavně řešení zadní nápravy. Do výkonu 90 kW (122 k) je tažena, nad tímto výkonem víceprvková. V obou případech je však objem zavazadlového prostoru totožný – 380 l (+30 l).

Jak?

Jsou to docela pozitivní zprávy. Nemyslíte? Sedmá generace Golfu je lehčí, modernější, výkonná, no úsporná. Myslíte si, že může být takové auto ještě něčím zajímavé? Může – jízdními vlastnostmi. Nová podvozková platforma přinesla totiž i jiné umístění motoru. Když se to všechno dalo pěkně dohromady, až jsem žasl, jak jezdí. Vyzkoušel jsem si dvě varianty – nejsilnější z obou paliv (jiné jsme ani k dispozici neměli). Motor 1,4 TSI s vypínáním válců považuji za super nápad – více jsme o něm psali při jeho první implantaci do modelu Polo. Čekal jsem však, že 2,0 TDI budu v zatáčkách cítit. Je to nejen větší, ale hlavně těžší motor. Pamatuji si, když jsem ho „osedlal“ v šestce. V první ostřejší zatáčce jsem prostě šel ven. Zde jaksi nic, resp. nic, co by mě vykolejilo. Golf se vrhá do zatáček plavat, lehkost je cítit. Už se těším na variantu GTI. Mohlo by to být po dlllllhom čase to opravdové GTI a nejen něco rychle na cestu do práce. Přijde příští rok, podobně jako kombi Variant.

zdroj automagazin.sk

One thought on “Trumfová sedma v autech

Napsat komentář